ponedjeljak, 4. svibnja 2020.

Aktivnosti za male građevinare

Za razvoj djetetovih predispozicija iz STEM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika), predlažem aktivnost koje dosta dugo može zadržati dječju pažnju, a zahtijeva minimalno materijala. Riječ je o gradnji tornjeva, mostova ili sličnih konstrukcija. 

Koje sve materijale možemo koristiti za gradnju?
  • Trakice od papira (novinskog, fotokopirnog, otpadnog...), otprilike 2-3 cm široke i po želji dugačke, koje treba zarolati, tako da se dobiju čvrsti, tanki štapići željene dužine, ili ih presavijati u dugačke L-profile koji poput poluga na taj način mogu stajati uspravno i čvrsto. Na krajevima ih se može učvrstiti komadićem selotejpa ili ljepilom za papir, a tko će vještiji, može ih učvršćivati i samim savijanjem papira.
  • Štapići za ražnjiće koji se međusobno mogu spajati kuglicama plastelina.
  • Plastične slamke za sokove koje se spajaju selotejpom ili kuglicama plastelina.
  • Aluminijska folija (manje pogodna za gradnju ovakvih konstrukcija; pogodnija za skulpturice).
Ove materijale, posebice papirnate trakice, možemo koristiti i na satu likovne kulture, učeći o linijski istanjenoj masi! Možemo dobiti krasne skulpture ili mala arhitektonska rješenja.



Alexander Calder:
"Mali pauk", 1940.
Kakve zadatke možemo zadati djeci?
  • Natjecanje: Tko će sagraditi najviši toranj od jednake količine materijala? Pritom treba paziti na statiku.
  • Sagradi most od jednog do drugog stolca, po kojem bi se mogla otkotrljati spužvasta teniska loptica (na primjer)!
  • Sagradi maketu Eiffelovog tornja!
  • Izazov: Možeš li samo pomoću ovih papirnatih trakica i selotejpa sagraditi sklonište u koje možeš cijeli/cijela stati? (Ne pokazujte način korištenja trakica.)
  • Napravimo mobil koji će biti u ravnoteži s obje strane, poput klackalice!
  • Napravi neobičnu skulpturu od papirnatih trakica!



Koje su dobrobiti ovakvih igara?

Igrajući se kockama i sličnim didaktičkim igračkama ili materijalima za slaganje, dijete razvija finu motoriku ruku, osjećaj za prostor, trodimenzionalnost, odnose veličina, matematiku, fiziku, graditeljstvo... 

Zato je važno da se i djevojčice podjednako igraju takvim igračkama, premda je, nažalost, više uobičajeno da se to daruje dječacima. Ne trebate djeci pokazivati kako se slažu kocke. Ona će to sama otkriti!

Nema komentara:

Objavi komentar