ponedjeljak, 23. ožujka 2020.

Zakaj volim Zagreb - zapjevajmo sada svi!



Jučerašnji potres koji se dogodio u Zagrebu - jasno da je bio traumatičan za svu djecu ove zemlje, a ne samo za Zagrepčane. Zajedništvo i nada, ljubav prema našem glavnom gradu, ono je što će sada podignuti duh i pomoći nam da sve ovo prebrodimo. Zapjevajmo pjesmu o Zagrebu skupa s djecom! Naučimo ih ove životne vrijednosti! Donosimo tekst pjesme.



Zakaj volim Zagreb

Kad me netko pita zakaj Zagreb volim,

kaj sam v njemu našel, kaj mu ne odolim,

to je kak da ne znam zakaj volim brata

zakaj su mi dragi mama ili tata.


Zakaj volim Zagreb, možda ne znam reći
al za mene on je i od većeg veći.
Sve je više beli, sve je više plavi,
a i ja sam v njemu Zagrepčanec pravi. 
(2 puta ponavljamo kiticu i refren)

Kad me netko pita zakaj Zagreb volim,

kaj sam v njemu našel, kaj mu ne odolim,

to je kak da ne znam zakaj volim brata

zakaj su mi dragi mama ili tata.


Zakaj volim Zagreb, možda ne znam reći
al za mene on je i od većeg veći.
Sve je više beli, sve je više plavi,
a i ja sam v njemu Zagrepčanec pravi.
(2 puta ponavljamo kiticu i refren)
A i ja sam v njemu Zagrepčanec pravi.

Ako želimo malo integrirati i nastavno gradivo, kroz igru i pjevanje ove pjesmice, možemo. Ako dijete trenutačno nije u stanju za tako nešto, i pjesmica će biti sada više nego dovoljna. 

Opiši kako Zagrepčani svojim djelima pokazuju da vole Zagreb?
Zakaj ti voliš Zagreb?
Ako nisi iz Zagreba, zašto ti voliš svoj grad i što ti je najdraže u njemu? Znaš li koju pjesmu o svom gradu? Jesi li bio/bila u Zagrebu? Što ti se najviše svidjelo?
Možemo podsjetiti da se ime grada piše velikim početnim slovom, kao i i me stanovnika grada. Pjesmica je pisana na kajkavskom narječju. 

Dakle, kako bismo stih "zakaj volim Zagreb" preveli na književni, standardni jezik? 
Je li "Zagrepčanec" naziv stanovnika Zagreba na kajkavskom ili na književnom jeziku?
Kako bismo rekli za stanovnika grada Splita? 
Koje još riječi u ovoj pjesmici su kajkavske?
Koliko pjesmica ima stihova, a koliko strofa?

Nema komentara:

Objavi komentar