nedjelja, 19. travnja 2020.

Vježbajmo prepričavanje uz animirane filmove koje su napravila djeca!



Prepričavanje je jedan od metodičkih postupaka u nastavi Hrvatskoga jezika. U nastavku teksta slijede upute za roditelje kako taj postupak mogu primjenjivati s mlađom djecom kod kuće. Poticaj djeci za pripovijedanje biti će animirani filmovi poznate Škole animiranog filma Čakovec, koja okuplja djecu osnovne škole i srednjoškolce.
Listu ovih animiranih filmova možete pronaći na YouTube kanalu naklade Ljevak.

Prepričavanje je jedna od metoda u nastavi književnosti. Prvašići počinju prepričavati prema nizu slika, prepričavati se može priča, lektira, crtić, doživljaj; prepričavati se može i na stvaralački način, npr. prema kratkom sažetku, tako da dijete samo doda neke svoje zamišljene detalje, ili čak da promijeni tijek priče, na primjer kraj pretvori iz tužnog u sretan. 

Prepričavanje se usavršava tijekom cijelog školovanja djece, tako da roditelji trebaju prilagoditi svoja očekivanja.

Na što treba obratiti pozornost kod prepričavanja?
  • Dijete treba učiti razlikovati bitne događaje od nebitnih. Prije samog prepričavanja možemo zatražiti dijete da prvo malo razmisli, a onda neka samo nabroji najvažnije događaje (do 5 kraćih rečenica, npr. ). Neka pritom ne koristi opise, i ako krene u to, nježno ga ispravite potpitanjem "je li to jako važno za priču?"
  • Mlađe dijete dobro je usmjeriti da koristi kraće rečenice, jer djeca se u govornom jeziku često zapletu u složene konstrukcije rečenica za koje još nemaju kapaciteta.
  • Zatražite od djeteta da nabroji likove u priči, a zatim da razluči koji su bili glavni likovi a koji sporedni.
  • Priča treba imati "glavu i rep", odnosno početak, središnji dio i kraj. (U kasnijim razredima fabula se razrađuje na još detaljnije dijelove.)

  • Pouka priče ili zaključak nekoj djeci je prilično apstraktan pojam. Tu im možemo pomoći na način da ih pitamo što su naučili iz ove priče ili da im nabrojimo primjere pouka nekih drugih poznati bajki. 





Nema komentara:

Objavi komentar