srijeda, 20. svibnja 2020.

Država grad selo – stara igra u novom ruhu za ponavljanje imenica

Umjesto poznate stare igre Država grad selo, uvest ćemo neke druge kategorije i time ponoviti imenice

"Imenice su riječi kojima imenujemo sve što nas okružuje. " To je definicija koju danas učenici drugog razreda uče. Djeca  ponekad imaju problema s razumijevanjem ove definicije, pa je dobro konkretizirati pomoću postavljanja zadataka kao što su: "Imenuj mi jednu životinju! Imenuj stvari u učionici!..."


Osim imenica, u ovoj igri vježbat ćemo abecedu i još neke pojmove iz Hrvatskog jezika, zbrajanje, snalaženje u matematičkim tablicama, a traži se i što šire znanje iz Prirode i društva. 
Kako ćemo se igrati?

Svaki igrač na list papira nacrtat će tabelu sa 5 kolona i desetak redova. (Mora znati što su kolone ili stupci (idu okomito), a što redovi (idu vodoravno). Na vrh svakog stupca upisat će pojmove. 

Prvi igrač na glas izgovori glas A, te u sebi nastavi redom nabrajati slova abecede. Zadatak igrača koji je njemu s desne strane je da kaže "stop" kad god to želi. Na početno slovo na kojem je 1. igrač stao, svi igrači trebaju u svoje tablice upisati riječi, tj. imenice. Pisat ćemo pisanim slovima. 

Sve to što ćemo u ovoj igri zapisati biti će imenice! Možeš li mi imenovati neku životinju? Odlično, u ovoj igri, biti će zadatak, na primjer, imenovati jednu životinju na slovo "P". 
Možeš li imenovati neku biljku na slovo "K"? ...

Koje ćemo rubrike imati?

Prva kolona: ŽIVOTINJA

Druga kolona: NESTVARNO BIĆE

Bića iz bajki, mitova i predaja djeca spominju u sklopu gradiva 2. razreda, pa ih treba potaknuti i na nabrajanje ovakvih pojmova. Ova rubrika neće uvijek biti popunjena ali nije važno. Možemo ovdje priznati i osobna imena tih likova, a to će onda biti osobne imenice i treba paziti na veliko početno slovo.

Treća kolona: BILJKA

Tu će dijete naučiti da biljke nisu samo cvijeće i drveće, nego ovdje ubrajamo i sve moguće vrste voća i povrća! Naravno, nije plod jagode biće, nego cjelokupna njezina biljka je biće, jer kao i sva druga bića, i ona treba vodu, zrak, toplinu... da bi živjela.

Druga kolona: STVAR

Neka razmisle koje stvari držimo u kuhinji, kupaonici, učionici, što ima u trgovini, što se može reciklirati, što je drveno, stakleno, plastično, papirnato, platneno, željezno…

Treća kolona: NEŠTO NEOPIPLJIVO

Ovo će im biti najteže. Nema veze. Neka pokušaju, uz našu malo pomoć.
Pojave imenujemo, ali one nisu opipljive. Hodanje (a ne hodati ili hodam), trčanje, pričanje...

Možemo reći da je i osjećaj neka pojava.  Dijete treba razvijati emocionalnu inteligenciju, raspoznavati osjećaje. Neki su dobri, a neki loši. Neki su neutralni. Važno je da ne napišu pridjeve (volim, mrzim, poštujem..), nego imenice (ljubav, mržnja, poštovanje…). Ukoliko u tabeli napišu pridjev (što drugaši još nisu učili), možemo postaviti potpitanje; Kako nazivamo osjećaj "kad nekog volimo? 


Nadalje, možemo govoriti o meteorološkim pojavama. I one su neopipljive. Vjetar, oluja, magla...


Što još možemo imenovati, a nije opipljivo? Misao, znanje, san, zdravlje, dan, smijeh, država...

Što to znači da nešto imenujemo? To znači da možemo reći:
"To je san. To su brodovi. Ovo je kiša. Ono su prozori. Ovo je drvo. Ovo je noć." 

Četvrta kolona: IME (vlastite imenice)

Ovo su zapravo isključivo vlastite imenice, odnosno imena (ljudi, država, gradova, pa i imena knjiga, trgovina…). Treba pripaziti da vlastite imenice pišu velikim početnim slovom.

Peta kolona: BODOVI

Ovdje će svaki igrač zbrajati svoje bodove! U drugom razredu učimo sve računske operacije do 100, pa se dijete može koristiti i zbrajanjem i množenjem. 5 bodova dobiješ ako si napisao imenicu kao i netko drugi. 10 bodova dobiješ ako si se sjetio imenice koju nitko nema. Nula ako nisi napisao ništa ili je krivo, čak i ako je riječ o pravopisu.

Nema komentara:

Objavi komentar