utorak, 26. svibnja 2020.

Limerick: U ritmu slažem rime i ponosim se time!



Kako bismo ojačali jezične i glazbene kompetencije kod djece, predlažem otkačenu aktivnost koja će izazvati smijeh, uzbuđenje, ali i samopouzdanje kad shvate koliko su zapravo kreativni! Napisat će, dakle, šaljive stihove u rimi i zatim će to pokušati odrepati ili otpjevati uz glazbenu matricu! O da!

Limerick poetry: Složi 5 stihova u rimi

Limerick je šaljiva pjesma koja se sastoji od pet stihova u rimi forme "aabba". Prvi, drugi i peti redak moraju imati sedam do deset slogova, rimuju se i imaju isti ritam. Treći i četvrti redak trebali bi imati samo pet do sedam slogova; i oni se moraju međusobno rimati i imati isti ritam.

Prilagođeno djeci, možemo pisati pjesmicu ne vodeći nužno toliko strogo računa o broju slogova. Neka se više oslone na vlastiti osjećaj za ritam. Pomozite im, ako treba, oko smišljanja riječi koje se međusobno rimuju, a mogu raditi i u parovima. Aktivnost baš i nije prikladna za djecu prvog razreda jer im vokabular još nije dovoljno razvijen.

Vježba: Neka učenici plješću ritmove kako bi upoznali strukturu limerick stihova.

Primjer limerick dječje pjesmice:

Jedna je mačka puno jela
Zato je bila jako debela
Spavala je cijeli dan
Uopće nije išla van
Samo je ribice papati htjela.

Povijest i sadašnjost limerick poezije: Pjesnik koji je bio poznat po ovoj staroj europskoj folklornoj poetskoj formi, bio je Edward Lear u svojoj knjizi Book of Nonsense (1845). U novije vrijeme limerick poezija vraća svoju popularnost, i često je ironična, duhovita, pisana u slengu. Također, radi svoje ritmičnosti i pamtljivosti, rado se koristi i u dječjoj poeziji.

Dodajmo poeziji glazbenu podlogu!

Sad slijedi atraktivan dio radionice! Uz glazbenu podlogu, svaki tim ili svaki limerick stihoklepac, predstavit će nam svoju pjesmu. Oni muzikalniji dobro će se snaći u rap izvedbi, ali svatko od izvođača sigurno će zaslužiti pljesak. 

Možda će biti i onih sramežljivijih. Ako žele, mogu "unajmiti" glazbenog izvođača za svoje stihove. Nije problem! :)

Evo linkova na neke od glazbenih podloga. Prvo im možete dati da poslušaju što im se sviđa i gdje nalaze ritam za svoje stihove. Obično se ne počinje sa stihovima odmah, već nakon desetak sekundi glazbenog uvoda, na primjer. Tako se dobije i bolji osjećaj za ritam. Naravno, neka uključe i pokrete!

Uz ovakvu glazbenu podlogu moguće je napraviti i čitalačku vježbu - "repanje poezije čitanjem".







Nema komentara:

Objavi komentar