ponedjeljak, 30. studenoga 2020.

Natjecanje u brzom i točnom čitanju


Za vježbanje čitanja, svaka motivirajuća aktivnost je dobrodošla. Jedne će motivirati stripovi ili bajke, spontano čitanje titlova pri gledanju omiljenih crtića ili čitanje uputa za neku uzbudljivu igru... 

Djeca koja vole odmjeravati svoja postignuća s drugima ili pak obarati vlastite rekorde uspjeha, rado će prihvatiti ovu aktivnost - natjecanje u brzom čitanju! Aktivnost je odlična i za vježbanje kod kuće s roditeljima.

Za učenike sam pripremila kartice označene raznim bojama. Na svakoj kartici ima primjerice 23 riječi. U svakom retku je po 5 riječi. U prvom redu su riječi od 2 slova, u drugom riječi od 3 slova, zatim 4, pa 5, a u petom redu su tri riječi dulje od 5 slova.

Objavim djeci da sam postavila izazov brzog i točnog čitanja, i tko želi, može se pridružiti. (Ili varijacija gdje je aktivnost obavezna za sve, uz prikladnu motivaciju za isto.)

Imam pripremljene male tablice za bilježenje rezultata koje si sudionici zalijepe u bilježnicu za produženi boravak, u koju ću im ja upisati datum čitanja, boju kartice i brzinu čitanja. Od pribora, trebam još samo olovku i štopericu koju imam na mobitelu.

IZAZOV BRZOG I TOČNOG ČITANJA

DATUM

BOJA

BRZINA (sekunde)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


"Igra nije obavezna, nego tko želi, može se prijaviti tako da na ploču napiše svoje ime. Imena pišemo u koloni - jedno ispod drugoga, tako da odmah znamo tko je kada na redu. "

Objasnim djeci da je brži onaj tko ima manji broj sekundi, te da odmjeravaju snage jedan protiv drugoga, ali i "sami sa sobom". 

"Što to znači? To znači da možeš pokušati više puta, a ja ti garantiram da ćeš već 2. puta biti brži!"

To ih jako motivira i oduševi, tako da žele pokušati više puta, i nerijetko se događa da me na početku svakog dana u boravku dočeka netko tko želi oboriti svoj rekord u čitanju. Kad se dogodi da netko obori svoj rekord, onda kažem pred svima: 

"Vidite djeco! Kad pročitamo tekst drugi puta ili treći puta, onda je naše čitanje puno bolje! A svi želimo vidjeti koliko smo zaista dobri u nečemu, zar ne?"

Pravilo kod ispitivanja čitanja je da ne možeš ići na iduću riječ dok prethodna nije točno pročitana. Počinje se tako da je kartica s riječima okrenuta od učenika, i na moj znak starta, uzima je u ruke, okreće i počinje čitati. Drugi učenici ne smiju slušati što ovaj čita, kako bismo izbjegli tendenciju učenja riječi napamet, umjesto čitanja. 

Je li dobro obznaniti rezultate pred cijelim razredom? 

Djeca obično žele znati tko je bio najbrži i pitaju mogu li ispisivati rezultate na ploču. Mislim da je bolja opcija da svakome rezultat upišem u njegovu bilježnicu za produženi boravak, pa ako žele, neka sami istražuju tko je najbrži. To je iz razloga što neka djeca nisu toliko kompetentna u čitanju (a žele sudjelovati u igri), i bolje je da se nadmeću sami sa sobom, nego s drugima. Zalijepim im u tu bilježnicu malu tablicu u koju nakon svakog čitanja upišem datum, boju kartice s koje su čitali i prolazno vrijeme. Tako svatko može pratiti svoj uspjeh. Kad dostigne maksimum crvene kartice, ide na plavu, tako da motivacija uvijek ostaje na razini. 

Cjelogodišnja aktivnost?

Ova se aktivnost može protegnuti na cijelu godinu, pa se recimo jednom mjesečno (ili kad god se ima malo vremena) provjerava čitanje putem ovih kartica. Jasno, u slučaju takvog sistematskog provjeravanja čitanja, bilo bi bolje da aktivnost bude obavezna za sve. 

Djeca će biti ponosna na sebe kad vide koliko brže čitaju u odnosu na primjerice 2 mjeseca ranije! 

 


 

Nema komentara:

Objavi komentar