četvrtak, 17. rujna 2020.

Pitalice: Geometrijsko tijelo kugla

Prvašići uče geometrijska tijela i počinjemo s onim najsavršenijim, a to je kugla. Pripremila sam im pitalice, u kojima odgovor može biti sve na svijetu što je u obliku kugle. Treba pritom djecu podsjetiti na razliku između kugle i kruga. 

Neke od pitalica biti će pravi izazov za opće znanje prvašića o svijetu koji ih okružuje...  


Svaka pitalica započinje rečenicom: 

U obliku sam kugle...

Ja sam jedno voće, mogu biti crvena, zelena ili žuta… (jabuka)

Malena sam zelena kuglica, plivam u juhi skupa s krugovima od mrkve! (grašak)

Ja sam životinja koja se sklupča u oblik kugle kad se uplaši! (jež)

Hladan sam i sladak, ljeti jako jako popularan! Toplina mi oblik mijenja! (sladoled)

Ja sam dio tijela (glava)

Prozirna sam i svježa, vidiš me ujutro, traže me kukci (kapljica rose)

Sastojim se od mnogo listova zamotanih u kuglu (kupus)

Ja sam vatrena kugla. Bez mene cvijeće ne bi raslo, životinje ne bi živjele… (Sunce)

Ja sam jako skupocjena kuglica, a pronašli su me na dnu mora… (biser)

Sjajna sam, jednom u godini me vade iz kutije i vješaju kao ukras! (božićna kuglica)

Tvrd sam, spremaju me životinje za svoju zimnicu (orah)

Pun sam c vitamina, kiseo i žut! (limun)

Služim za igru, lupaju me 2 igrača pomoću nečega što izgleda kao tava! (teniska loptica)

Služim za igru, visoko letim i prolazim kroz prsten! (kušarkaška l.)

Kažu da je moja igra najvažnija sporedna stvar na svijetu!  (nogometna l.)

Teška sam, stanem u šaku, klizim po stolu, sudaram se sa svojim sestrama, bockaju me dugim tankim štapovima, tjeraju me u rupe (biljarska kugla)

Najčešće se nalazim u dječjem džepu, prozirna sam, malena, i služim za igru! (pikula)

Odozdola ti izgledam kao mali svijetleći krug ili polukrug, a zapravo sam ogromna kugla koju obasjava svjetlost Sunca. (Mjesec)

Pikava sam kugla, oko mene okus soli, kad na mene staneš – baš zaboli! (morski jež)

Dvije jednake kuglice na ljudskom tijelu, vidljive su samo kad si budan! (očne jabučice)

Kad me dotakne nešto oštro, prestajem biti kugla! (balon)

Ogromna sam kugla. Stojiš na meni. Vrtim se sama oko sebe, kugla se vrti oko mene, vrtim se oko nečeg većeg… (Zemlja)


Nema komentara:

Objavi komentar