Djeca mogu koristiti metar ili ravnalo kako bi izmjerila duljinu stola, školske klupe ili drugih predmete u učionici.
U tu svrhu, možemo im ponuditi male tablice sa zadanim predmetima koje mogu mjeriti i upisivati im vrijednosti. (Dobro je da se tako uče služiti tabličnim podacima.)
Nakon mjerenja, mogu usporediti rezultate i vidjeti jesu li svi dobili istu duljinu.
2. Izrada papirnatih vrpci
Djeca mogu napraviti vrpce od papira s različitim duljinama i koristiti ih za uspoređivanje duljina predmeta u učionici. Primjerice, možemo u knjižari kupiti rolu papira za izdavanje računa u trgovinama, pa svakome dati nešto više od jednog metra.
Učenik treba pomoću razrednog ravnala označiti i odrezati točno jedan metar, pa jednom bojom označiti decimetre, a drugom pomoću svog ravnala označiti centimetre.
Ovakve papirnate metre djeca sada mogu koristiti za daljnje aktivnosti.
Alternetiva je da ovakve papirnate metre nabavimo gotove u nekoj od trgovina namještajem i slično, gdje se to nudi kupcima besplatno.
Trčanje na određenu udaljenost: Djeca mogu trčati na
određenu udaljenost (npr. 5 metara) kako bi dobili osjećaj za duljinu. Nakon
toga mogu usporediti svoje procjene s mjerenjem uz pomoć metra ili ravnala.
4. Izrada skice učionice
Djeca mogu napraviti skicu učionice, koristeći mjere za izmjeriti duljinu i širinu učionice. Nakon toga mogu koristiti skicu kako bi usporedili veličinu učionice s drugim učionicama u školi.
Pitanja i zadaci: Izmjeri visinu vrata u učionici. Bi li ženka afričkog slona mogla proći kroz ta vrata? Bi li mužjak mogao proći? Bi li azijski slon mogao proći kroz vrata te učionice? Objasni svoj odgovor.
Izvor: Flickr/David Blackwell |
6. Procijeni duljinu!
Djeca mogu igrati igre koje uključuju mjerenje, poput igre "tko je bliže" u kojoj trebaju izmjeriti udaljenost između dva predmeta i vidjeti tko je bliže u svojoj procjeni. Također mogu igrati igru u kojoj moraju pogoditi duljinu određenog predmeta, a zatim izmjeriti da bi provjerili svoju procjenu.
Djeci možemo postaviti zadatke za kreativno razmišljanje "izvan kutije". Evo nekoliko primjera:
- Igralište nema označena polja, a vi želite igrati graničara. Kako ćeš kredom nacrtati crtu točno na pola igrališta, ako nemaš metar? (npr. koracima)
- Kako biste izmjerili duljinu predmeta koji je zaobljen? Na raspolaganju imaš u učionici ravni, drveni metar i sve moguće druge materijale iz učiteljičinog ormara (očekujemo da se učenici dosjete užeta ili sličnog pomagala).
- Trebaš izbušiti u zidu dvije rupice za čavliće za objesiti ogledalo. Naravno, ogledalo ne smije stajati ukoso. Kako biste mogli izmjeriti gdje točno treba zabiti čavliće?
- Umjetnici su se od davnina bavili izračunavanjem proporcija ljudskog tijela. Što to znači? Neki su crtali ljudsko tijelo tako da su izmjerili npr. da visina čovjeka treba biti kao i 7 visina glave tog čovjeka. Drugi su crtali kao da je visina čovjeka jednaka 9 ili više glava. Procijeni, a zatim pokušaj izračunati koliko visina tvoje glave ide u tvoju ukupnu visinu. Neka ti pomogne prijatelj - radite u parovima.
8. Mjerenje sjene
Zabodite štap na jedno mjesto u školskom dvorištu, ili koristite neki stupić za ovu vježbu. Izmjerite duljinu njegove sjene u različita doba dana. Zapišite vrijednosti i zaključite zašto se vrijednosti mijenjaju.
Nema komentara:
Objavi komentar