utorak, 6. rujna 2022.

Sve nijanse novih flomića - aktivnost za početak školske godine

Počela je nova školske godina. Zgodna aktivnost za povratak na slušanje uputa, koncentraciju i odlična vježba za finu motoriku ruku je ova koju predstavljam u današnjem postu. Premda ćemo koristiti flomastere, i to baš sve iz pernice, ne bih je svrstala u likovne radionice, već se radi o vježbi. Koristimo i ravnalo. Radi motorike, prikladnija je za učenike drugog ili trećeg razreda, dok bi prvašići mogli izvoditi jednu laganiju varijantu, bez ravnala.

Većina će djece imati nove flomastere u pernici, uredno složene po nijansama. Naravno, prije ćemo baciti pogled, pa ako neko dijete ima pribor od prošle godine, nećemo to istaknuti.  Uostalom, normalno je i ekološki da se nova stvar kupuje tek kad se istroši stara.

Za djecu ćemo pripremiti A4 papire, na koje se lagano zalijepi zaštitna papirnata pik traka. Dobro je čak nekoliko puta zalijepiti i odlijepiti tu traku na stol, prije nego što je zalijepimo na papir, kako bi se kasnije lakše skinula (vidjet ćete zašto...).


1. Nacrtaj malu točkicu unutar lika kojeg obrubljuje žuta pik traka.

2. Uzmi najtamniji flomaster iz svoje pernice. To će, naravno, biti crni flomaster. 

3. Povuci crtu od tvoje točkice pa sve do pik trake. (Pazite. Neki učenici će htjeti povlačiti crtu koja prolazi kroz točkicu i spaja lijevu i desnu stranicu lika. To nije zadano.)

4. Povuci tako još nekoliko urednih i gusto posloženih crta. Svaka počinje na točkici. Crte se iz točkice šire kao zrake sunca. Što su linije bliže jedna drugoj, to bolje. Kad ti dosadi crna boja, uzet ćeš drugu najtamniju nijansu. 

5. Svatko će sam odrediti koja je druga najtamnija nijansa iz njegove pernice. Kod nekoga će to biti smeđa, dok će kod drugoga možda biti tamnoljubičasta. Nećeš pogriješiti! Ti sam odredi kako tvoje oči vide koja je druga najtamnija nijansa! 

6. Tako ćemo vući redom crte ili zrake koje se šire iz naše točkice, sve dok ne dođemo do najsvjetlije boje.

7. Na kraju, donesite svoje radove k meni za stol, da skinemo žutu traku i da vidimo što ste dobili. Kad skinemo traku, potpisat ćeš se ukrasnim slovima, koristeći sve boje flomastera iz svoje pernice!

Prvašići bi mogli raditi ovu vježbu ne koristeći ravnalo, dakle na način da vuku blago valovite linije iz točkice, ali da pritom paze da linije budu uredne i da oponašaju jedna drugu.





Koja je svrha ove vježbe?

Djeca su prvih dana nastave vrlo uzbuđena, jer nisu se dugo vidjeli (osim ako je riječ o prvašićima) i puno si toga imaju za ispričati. Treba im za to dati priliku, a nakon što se i naigraju, trebalo bi stvari polako vraćati u ustroj. 

Kad sam radila ovu vježbu s djecom, u razredu je odjednom od graje nastala tišina, jer svi su se željeli koncentrirati na rad s ravnalom i na određivanje svjetlosnih vrijednosti boja. Pustila sam im laganu glazbu za fokusiranje i mogu reći da ih je sve to skupa umirilo. Aktivnost je trajala manje od pola sata.

Volim im često reći zašto radimo neku aktivnost, jer osjetila sam da ih to motivira. Posebice one koji su više misaoni tipovi, pa im možda nije interesantno raditi neke likovne projekte ili naizgled banalne igrice. Dakle, rekla sam im da će im ova vježbica pomoći da sutra imaju ljepši rukopis i da budu pažljiviji. Kao što vježbamo mišiće, tako moramo vježbati i mozak, i spretnost naših ruku, ako želimo napredovati. Našalili smo se kako su neki sigurno i slova zaboravili pisati...

Uživajte!







Nema komentara:

Objavi komentar