1. Najavit ćemo djeci da će danas svatko od nas napisati pjesmu. "Možda netko od vas, djeco, misli da nema takvih sposobnosti, no mi ćemo danas koristiti jednu maštovitu igru da bi svatko od nas napisao svoju malu pjesmicu, a tema će biti - boja!"
2. Prije nego što počnemo, svatko će uzeti jedan papir i preko cijele njegove površine će ispisati veliko slovo Y. (Možemo im dati i prethodno isprintane sheme).
3. Sada neka svatko zamisli jednu boju, ali nemojte nikome odati o kojoj se boji radi. Zatvori oči i zamisli tu prekrasnu boju... uživaj u njoj.
4. Sada zamisli sve najzanimljivije što može biti u toj boji. (Pričekamo bar pola minute...)
U donji lijevi dio ispod ipsilona, ispiši sljedeće:
IZGLEDA KAO:
Nakon dvotočja, upiši neke od onih najzanimljivijih stvari koje možemo vidjeti u toj boji. Nikom još nemoj odati o kojoj se boji radi.
5. Sada opet zatvori oči i zamisli tu svoju boju. Boju inače možemo vidjeti očima, ali što bi bilo kad bi boja imala i svoj miris? Ne mislim pritom na miris tempere ili laka za nokte u toj boji. Zamisli da postoji zeleni miris, crveni miris, ljubičasti miris i tako dalje.... Pa kako bi mirisala ta tvoja boja? Na što bi taj miris podsjećao? Zamisli, pomiriši.... i napiši...
U lijevom donjem uglu će pisati:
MIRIŠE KAO:
...pa ćete ispisati, na što vas podsjeća, u vašoj mašti, ta vaša zamišljena boja.
(Mogla je biti i varijanta "ZVUČI KAO".)
6. Ponovo zatvori oči i zamisli svoju boju. Kakve osjećaje širi tvoja boja? Jesu li to dobri ili ne tako dobri osjećaji? Možda ne znaš točan naziv tog osjećaja, ali, možeš li bilo kako opisati taj osjećaj?
ŠIRI OSJEĆAJ:
...širi osjećaj ili osjet čega?
Ovo će sigurno biti najteža kategorija za zamišljanje, ali može biti itekako zanimljiva i kreativna. Potaknite dijete različitim potpitanjima i asocijacijama.
7. U zadnjoj fazi, djeca pišu pjesmu. Naslov mogu dati na početku ili na kraju. U njemu može biti naziv boje, i ne mora. Nakon toga učenici pišu pjesmu koristeći metafore, fraze, a ne samo po jednu riječ iz tabele. Tko želi i može, neka piše u rimi. Naglasite djeci da to nije obavezno, jer neka djeca smatraju da pjesma nije pjesma ako nije u rimi. Ovo je prilika da nauče kako ne mora biti tako.
Razgovarajte s njima i izvucite iz njih ono najoriginalnije i najljepše!
Kako se još možemo nadovezati na ovu aktivnost?
Pomoću iste kreativne tehnike mogli bismo pisati i o nekom godišnjem dobu, osjećaju, osobi... dajte mašti na volju!
Mogli bismo se jako dobro nadovezati i na likovnu radionicu gdje bismo se bavili nevizualnim motivom kao što je recimo kontrast tihog i glasnog, ili likovnim jezikom - npr. jarki i zagasiti tonovi jedne boje.
Nema komentara:
Objavi komentar